Templates by BIG Theme

Best bookmaker bet365 register

The Best bookmaker bet365

Hormonalni balans i debljina kod žena

By : | Komentari isključeni za Hormonalni balans i debljina kod žena | On : siječanj 21, 2016 | Category : Life Style, Pitaj za savjet

Hormonalni balans je poput simfonije. Insulin je jedan od najglasnijih i verovatno najvažnijih instumenata.Kad njegovo funkcionisanje krene naopako sve krene naopako. Često smo videli kako žene u menopauzi moraju najpre smanjiti svoj insulinski otpor da bi smanjili i druge simptome koji se javljaju u tom periodu. Dobra vest je da je to moguće postići.

Sva hrana koju pojedemo – masti, proteini i ugljenihidrati (UH) se u toku varenja razlože na:proteine, mikronutriente I glikozu. Telo koristi proteine I mikronutriente u ćelijskom metabolizmu, za funkcioniranje imunog sistema i ćelijsku obnovu. Glikozu pak, telo koristi kao gorivo koje se prenosi putem krvotoka do svake ćelije pojedinačno.

Naše potrebe za gorivom variraju, ali mozgu je potrebno da nivo šećera (glikoze) u krvi bude stabilno i isto. Postići da se glikoza (energija) prenese do svake ćelije posebno, a da se pri tom ne poremeti nivo energije je veoma važna funkicija – koju vrši upravo insulin. Dakle to je hormon koji se brine da se u krvi zadrži nivo glikoze koja je mozgu neophodna da funkcioniše.
Insulin to radi tako što signalizira ćelijama da apsorbiraju glikozu iz krvi.

Telo dakle, prati šta smo pojeli, šta je svareno, koliki je nivo šećera u krvi i na osnovu toga ispušta odgovarajću količinu insulina koji potstiče ćelije da apsorbiraju višak glikoze. U zdravom telu to se zove “insulinska osetljivost”.

Budući da je insulin jedan od glavnih hormona, insulinska rezistencija utiče na balans i drugih hormona (poput progesterona, testesterona, estrogena)
Dobra vest je da je moguće lečiti insulinsku rezistenciju.

Za žene je posebno važno kako insulinskiotpor utiče na metabolizam masti. Kada ćelije neće da apsorbiraju višak šećera(svo vreme se govorio glikozi), odnosno kad ne reaguju na insulin jetra je prinudjena da taj višak pretvori mast. Da ironija bude veća, žene koje pate od insulinske rezistencije se goje, ali njihove ćelije u isto vreme ne primaju dovoljno glikoze , praktično “gladuju za šećerom”, otud I pojava iscrpljenosti i potrebe za hranom bogatom ugljenim hidratima. Želja za slatkim je zapravo vapaj ćelija u potrazi za energijom.

Dobra vest je da se na nivo insulina i glikoze vrlo lako može uticati: načinom života, vežbama i dijetama. Ukoliko vam je dijagnosticirana insulinska rezistencija ima dosta stvari koje možete da uradite da biste je otklonili ili smanjili

Comments are closed.