Templates by BIG Theme

Best bookmaker bet365 register

The Best bookmaker bet365

Dijete

0 Comments | kolovoz 9, 2015

Valjda vam je do sada jasno da dijete ne daju dugoročne rezultate. Dok gladujete, gubite pomalo na težini ali i na strpljenju jer ne možete biti gladni celi život. Stručnjaci kažu smanjiti unos kalorija, a povećati potrošnju kroz fizičku aktivnost. Jesu li oni ikada trenirali? Znaju li da smo nakon treninga još više gladni? Ovo nema smisla. Svakako čim se vratimo «normalnom» unosu kalorija, vraćaju se i kilogrami. Usporavanje metabolizma i gubitak vode, a ne masnoće, razlozi su zbog kojih klasične dijete ne funkcionišu, već su potpuno kontraproduktivne i stvaraju opsesiju hranom. Fiksacija na hranu, prejedanja, gladovanja i tjeskoba kod ljudi na izgladnjujućim dijetama, pa i kod onih koji danas boluju od poremećaja prehrane, imaju isti učinak – odgađanja življenja.

Metabolički, restriktivne niskokalorijske dijete nemaju nikakvog smisla jer stanje gladovanja u organizmu pokreće mere štednje, dok je vaš cilj potpuno suprotan – potrošnja viška masnih zaliha. Telo manje dobija, manje troši i usporava metabolizam. Svaka normalna osoba će naposletku zbog iscrpljenosti, nedostatka energije i nervoze odustati od gladovanja i telo će aktivirati mehanizme obezbeđenja zaliha za slučaj novog napada gladi i povećati masne rezerve. To je regulisano energetskim homeostatskim mehanizmom. Sposobnost tela da precizno održava telesnu težinu odražava se u neuspjehu intervencija kojima je cilj smanjenje tjelesne težine. Dijete ograničenih kalorija dovode do kompenzacijskog porasta nivoa grelina, čime se potiče uzimanje hrane. Smanjenje tjelesne težine rezultira padom nivoa leptina, što opet potiče porast težine.

S druge strane, gladovanjem se zapravo pokreće potrošnja one energije koja je najdostupnjija, jer hteli mi to ili ne, u našem se telu odvijaju milioni biohemijskih procesa koji osiguravaju život. S toga će telo prvo potrošiti zalihe energije koje su mu dostupne odmah, a to je glikogen pohranjen u jetri i skeletnim mišićima. Tek kada se iscrpe primarne zalihe energije telo počinje trošiti svoje masne rezerve. Tu je zapravo ključ prvih rezultata niskokalorijske dijete što jedna molekula glikogena, veže tri puta veću količinu vode koju telo troši. Ova voda najčešće predstavlja onaj inicijalni gubitak težine nakon kojeg sledi iscrpljenost, glad i umor te vraćanje starim navikama. Rezultat je yo-yo efekat. Čak i hirurško uklanjanje masnog tkiva (liposukcija) dovodi do obnavljanja masti na novim lokacijama.

Reč dijeta potiče od grčke reči díaita, što znači život, življenje, način života, hrana, tako da je dijeta prilagođena ishrana za celi život. Prema tome bi i izraz dijetoterapija doslovno preveden s grčkoga značio briga, njega ili lečenje načina života, briga za hranu. Ishranom čovjek unosi različite, organizmu potrebne tvari. Zdravo mršavljenje se oslanja na uvođenje dobrih principa ishrane i smanjivanje onih loših, no bez ekstremnih pritisaka i ograničenja koja kod mnogih mogu rezultirati poremećajima ishrane. Umesto propisivanja dijeta, svaki bi ozbiljni nutricionista trebao predlagati ljudima ukidanje loših navika – poput nepotrebnog unosa šećera, škroba, zanemarivanje važnosti vode, povrća naspram prerađenih slastica te visokokaloričnih karbohidrata umesto zdravih masti i proteina, poput onih u ribi itd.

Post A Comment